| Motorowe / Żużel / Grand Prix
Rekordowa liczba pięciu Polaków wystąpi w przyszłorocznych rundach żużlowej Grand Prix w Warszawie, Gorzowie i Toruniu. Biało-czerwoni, którzy będą wówczas walczyć o mistrzostwo świata, wyróżniają się też młodym wiekiem.
Awans do elitarnego grona wywalczyli: brązowy medalista MŚ Bartosz Zmarzlik, Patryk Dudek i Piotr Pawlicki. Organizatorzy jedną z "dzikich kart" na przyszły sezon przyznali zaś Maciejowi Janowskiemu, który w klasyfikacji generalnej GP 2016 uplasował się na 10. pozycji.
– Odetchnąłem z ulgą, gdy dowiedziałem się o "dzikiej karcie". Byłem trochę rozczarowany ostatnim sezonem. Wiem, że otrzymałem duży kredyt zaufania. Postaram się go spłacić, a przede wszystkim uniknąć powtórki z tego roku – zaznaczył na środowej konferencji prasowej w Warszawie zawodnik Betardu Sparty Wrocław.
Kibice największe nadzieje na wywalczenie tytułu w indywidualnych MŚ wiążą ze Zmarzlikiem. 21-letni żużlowiec nie chce składać jednak wielkich deklaracji.
– Będzie trudno, bo konkurencja jest mocna. Podstawowym zadaniem będzie utrzymać się w +ósemce+, dać z siebie wszystko i dobrze reprezentować kraj. Jak wpłynie na mnie ten brązowy medal w kolejnym sezonie? Zobaczymy, na ile to odczuję, gdy rozpocznie się rywalizacja – zaznaczył.
Dodatkowo, w trzech rundach rozgrywanych w kraju "dziką kartę" dostanie jeszcze jeden Polak. Jak obliczyli przedstawiciele Polskiego Związku Motorowego, w dniu zawodów na PGE Narodowym (13 maja) średnia wieku czterech reprezentantów kraju, którzy są stałymi uczestnikami cyklu, wyniesie 23,8 lat. Podkreślono, że skład biało-czerwonych w tej imprezie nie był nigdy tak młody jak wspomniana grupa.
– Mam nadzieję, że któryś z nich da nam możliwość wysłuchania tego dnia "Mazurka Dąbrowskiego" – zaznaczył prezes PZM Andrzej Witkowski.
Przyznał on, że umowa dotycząca zawodów na stołecznym stadionie kończy się w przyszłym roku.
– Rozpoczęliśmy już rozmowy w sprawie jej przedłużenia. Wiele w tej sprawie zależy od kibiców i ich zainteresowania imprezą. Sprawa powinna się wyjaśnić w pierwszej połowie przyszłego roku – zaznaczył.
Rozpoczęto już sprzedaż biletów na warszawskie zawody. Organizatorzy zachęcają do jak najszybszego nabywania wejściówek, podkreślając, że do końca 2016 roku ceny są takie same jak podczas ostatniej edycji GP na PGE Narodowym. Od stycznia wzrosną o 10 zł.
Przyszłoroczne zmagania w żużlowych MŚ rozpoczną się 29 kwietnia w słoweńskim mieście Krsko. Zawody w Gorzowie Wlkp. zaplanowano na 26 sierpnia, a w Toruniu na 7 października. Cykl zakończy się 28 października w Melbourne.
1
20
2
18
3
16
4
14
5
12
1
20
2
18
3
16
4
14
5
12
1
20
2
18
3
16
4
14
5
12
1
20
2
18
3
16
4
14
5
12
1
20
2
18
3
16
4
14
5
12
1
20
2
18
3
16
4
14
5
12
1
20
2
18
3
16
4
14
5
12
1
20
2
18
3
16
4
14
5
12
1
20
2
18
3
16
4
14
5
12
1
20
2
15
3
12
4
14
5
11
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.